مراحل علمی وضو
مراحل علمی وضو

 شروع وضو ، علت شستن صورت در وضو چیست ؟

با شروع عمل وضو , ابتدا صورت را می شوییم , پوست بدن که قابلیت جذب و نگهداری میزان زیادی انرژی را در خود دارد ؛ انرژی های اضافی ناشی از مشغله ها , استرسها , امواج منفی و دیگر موارد است را دفع می کند. ما حداقل در روز سه بار وضو می گیریم و با این کار سه بار پاکسازی، صورت می پذیرد. البته میزان انباشت انرژی منفی در پوست صورت به دلیل حساسیت بیش از اندازه آن، از سایر جاها بیشتر است.با دست کشیدن روی فکها بر چاکرای فرعی فک تاثیر می گذاریم و این عمل اثر مستقیمی روی سیستم اعصاب و حافظه دارد. از نظر علمی آب قادر است مقدار زیادی انرژی را در خود ذخیره سازد .

علت شستن دست ها در وضو چیست ؟

حال ما روی آرنج آب می ریزیم و دست می کشیم تا انتهای انگشتان, با این کار انرژی های منفی از این کانال (سوشومنا) فرعی زدوده می شود .حرکت روبه جلو باعث تحریک این کانال و تخلیه شدید انرژی راکد و منفی در آن می گردد . لمس کردن تا کف دست و نوک انگشتان ادامه می یابد. به این می ماند که انرژی های منفی را مشایعت می کنیم تا کاملا” خارج گردد. با این عمل هم چاکراهای کف دست به دلیل لمس سریع فعال می شوند و هم بین انرژی های چپ و راست بدن تبادل و تعادل صورت می پذیرد.

علت مسح سر در وضو چیست ؟

مرحله بعد مسح سر است. با این عمل ساهاسرارا چاکرا تحریک می گردد. از تاثیرات تحریک چاکرای ساهاسرارا ایجاد تعادل بین نیمکره های چپ و راست بدن است که به این ترتیب بین احساسات و عواطف (نیمکره راست) و نیز تفکر و منطق تعادل ایجاد می گردد.

علت مسح پاها در وضو چیست ؟

مرحله بعدی مسح پاهاست که دو اثر دارد. اول اینکه نیمه بالایی بدن با نیمه پایینی تبادل انرژی می کند و به این ترتیب نوعی توازن صورت می گیرد. تاثیر دوم آن تحریک چاکراهای کف پاست و این امر سبب دریافت انرژی بیشتر از زمین می گردد . با تداوم وضو در کارها, چاکراهای پاها همواره تقویت شده؛ به طور دایم انرژی زیادی از طریق پاها وارد مولادهاراچاکرا و شوادهیستاناچاکرا (چاکرای جنسی) می گردد و به این طریق فرد کمتر دچار خستگی می شود. به این ترتیب فرد دارای استحکام و قوت درونی می گردد. فرد با خوش بینی زندگی کرده, همواره شاکر و سپاسگزار خداوند خواهد بود.

برای وضو گرفتن از آب سرد استفاده کنید

علت آن این است که آب سرد قابلیت جذب انرژی بیشتری نسبت به آب گرم دارد (آب گرم به دلیل فاصله زیاد بین ملکولی, خود حاوی مقدار زیادی انرژی است و قابلیت جذب زیادی ندارد).

 برای دیدن منبع و سایت اصلی کلیک کنید



نظرات شما عزیزان:

پرنسس محجبه
ساعت16:33---9 تير 1398
جالب بود

پدرام
ساعت1:07---8 خرداد 1398
ممنون که در وبم کامنت گذاشتید

فرناز
ساعت15:01---9 اسفند 1397
بسیار پست زیبا و جالبی بود بیتا جونم برای همیشه سوال بود
پاسخ:نظر لطفته:)


وحیده
ساعت11:45---25 بهمن 1397
عااالیع

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 20 بهمن 1397 ] [ 11:8 بعد از ظهر ] [ بیتا ] [ ]
آخرین مطالب